Skip to content Skip to footer

over fysiomcn

Veelgestelde vragen

Veelgestelde vragen

Heb je vragen over onze behandelingen? Hier vind je antwoorden op veelgestelde vragen

Veelgestelde
vragen

Je kunt een afspraak maken door ons contactformulier in te vullen. Ook kan je ons bellen: 020 6 320220 of een mail sturen naar info@fysiomcn.nl

Wie je behandelaar wordt is afhankelijk van:

  •  Je eigen voorkeur
  • Advies van de verwijzend arts
  • de klacht die je hebt: wij hebben therapeut/specialisten, ieder met een eigen specialisatie. We proberen zoveel mogelijk je bij de therapeut af te spreken die voor jou specifieke klacht de meeste kennis heeft
  • Hiernaast houden we rekening met de praktijklocatie waar je het liefst behandeld wordt.

Wij zijn ook een opleidingspraktijk voor verschillende Hogescholen. Dit houdt in dat we fysiotherapeuten/oefentherapeuten opleiden in de praktijk. Soms kan een (deel)behandeling gegeven worden door een student. Dit zijn studenten die in de eindfase van de opleiding zijn en zullen altijd onder supervisie behandelen. Je mag uiteraard aangeven als je daar bezwaar tegen hebt. Daar houden we altijd rekening mee.

Het is mogelijk om een behandeling aan huis aan te vragen. Wel is het nodig dat je een verwijsbrief van de huisarts of specialist hebt waarop staat dat je aan huis behandeling behoeft.

Wij hebben contracten met alle verzekeraars. De meeste behandelingen worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het is afhankelijk van jouw pakket hoeveel behandelingen er per jaar vergoed worden. Wij raden je aan om het aantal behandelingen zelf goed bij te houden! Vooral als je al eerder bij een andere praktijk behandeld bent (wij kunnen dat niet nagaan en wij mogen ook niet bij jouw verzekeraar daarnaar informeren (i.v.m. wet op de privacy).

Mocht je geen aanvullende verzekering hebben, kun je hier meer vinden over onze tarieven.

Over het algemeen wordt er ongeveer een half uur voor een reguliere behandeling gereserveerd. Het kan zijn dat de behandeling zelf  korter of langer duurt. Ook is het mogelijk dat de therapeut je adviseert om zelf nog te oefenen in de oefenzaal voor of na de behandeling. 

Ja, jouw gegevens zijn bij ons veilig. We houden ons strikt aan de privacywetgeving (AVG). We maken gebruik van een beveiligd elektronisch patiëntendossier om al jouw medische informatie te beschermen. Daarnaast verloopt onze correspondentie met andere zorgverleners altijd via beveiligde omgevingen. Informatie over jou delen wij uitsluitend met anderen na uw (schriftelijke) toestemming. Je hebt te allen tijde het recht om jouw dossier in te zien als je hiernaar vraagt.

Jouw privacy en de veiligheid van jouw gegevens zijn voor ons van het grootste belang.

  • Maandag       7.30 – 18.30 uur
  • Dinsdag         7.30 – 18.30 uur
  • Woensdag    7.30 – 18.00 uur
  • Donderdag   7.00 – 18.00 uur
  • Vrijdag            7.30 – 17.00 uur
  • Zaterdag        8.30 – 13.00 uur
  • Zondag           gesloten

De openingstijden kunnen per locatie afwijkend zijn. De individuele therapeuten hebben eigen werktijden.

Overleg met jouw therapeut wat de mogelijkheden zijn om buiten de op de website genoemde tijden behandeld te worden.

Als bij de klachten die je hebt een online consult (telefonisch of middels beeldbellen) mogelijk is, kan er een afspraak hiervoor gemaakt worden.

De praktijk is maandag t/m zaterdag geopend. Wanneer de assistente niet aanwezig is of niet in de gelegenheid om op te nemen en u heeft een afspraak met een therapeut op dat tijdstip,  kun je als je belt kiezen voor de optie “spoed”. In andere gevallen kun je een terugbelverzoek aanvragen via ons telefoonmenu. Ook kun je een mail sturen naar info@fysiomcn.nl. Deze wordt de volgende werkdag beantwoord.

Let op: Bij levensbedreigende klachten of klachten die het niet toestaan om te wachten word je altijd geadviseerd om jouw huisarts of 112 te bellen.

Als je verhinderd bent, word je verzocht om minstens 24 uur van te voren de afspraak te annuleren en/of te verplaatsen. Dit kan telefonisch, inspreken op de voicemail of via de email  (info@fysiomcn.nl).

Dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Wij hebben alle begrip voor de verschillende redenen waarom je niet kon komen en waarom je niet op tijd kon annuleren.
Onze therapeuten hebben wel tijd en de behandelruimte gereserveerd voor jouw behandeling en kunnen door de te late annulering niet iemand anders helpen. Hiervoor wordt een no-show rekening naar je gestuurd. Deze mogen wij niet bij de verzekering declareren. Let op: dit is geen boete maar een compensatie van de door ons gederfde inkomsten.

Wij nemen alle klachten zeer serieus en horen graag van je. Wij zullen er alles aan doen om jouw klacht redelijk af te handelen. Je kunt jouw klacht op verschillende manieren kenbaar maken:

  • Bespreek het met jouw behandelend therapeut.
  • Bel de praktijk en meld jouw klacht zodat wij je direct te woord kunnen staan.
  • Stuur een e-mail naar maatschap@fysiomcn.nl met als onderwerp “klacht”.
  • Vraag om ons klachtenformulier of download het van onze website.
  • Wij zijn aangesloten bij de officiële klachtenregeling van het Genootschap voor Fysiotherapie. Als bovenstaande mogelijkheden naar jouw idee geen voldoende oplossing bieden, kun je contact met hen opnemen. Hier kun je meer informatie vinden.